Дистанційне навчання - 8 клас

16.03.2020 р. 
Українська  мова. 
Ознайомитись із правилами про відокремлені обставини, с.194. 
Виписати з української літератури чотири речення з відокремленими обставинами. Виконати синтаксичний розбір .


Українська література. Прочитати повість М. Коцюбинського "Дорогою ціною. 
Записати в зошити  план характеристики образів Остапа та Соломії, скласти "Калейдоскоп запитань" до змісту твору.




Мистецтво. Готуємося до захисту проекту "Життя людини в музиці та живописі", намалювати архітектурний пейзаж із класичною будівлею.

                                                                  31.03.2020 р. 

31.03.20  Українська література. О. Довженко. "Ніч перед  боєм". Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.
Скласти і записати в зошити  хронологічну таблицю "О. Довженко"; прочитати "Ніч перед боєм" та записати паспорт твору; дібрати цитати для характеристики героїв.
Результати письмової роботи скидайте,будь ласка, мені особисто.

Мистецтво. Тема.Романтизм у мистецтві.Лірика  - стихія романтиків. Переглянути презентацію "Романтизм". Записати в зошити нові поняття :романтизм, елегія, ноктюрн. Слухати такі твори: Шопен. Ноктюрн №1. Лист Ноктюрн "Мрії кохання". Шуберт"Лісовий цар". Дворжак. Словянські танці № 2,4. Намалювати "фантастичний" парк.


                                                                 01.04.2020 р.

Українська мова.  Тема .Відокремлені додатки. 
Вивчити  правило с.197 та виконати вправи 399,404,406.
Вправи виконати після перегляду відео і відіслати мені на  перевірку.
           


                                                                02.04.2020 р. 
Українська мова. Тема. Відокремлені  означення. Вивчити таблицю с.184 - 185. Виконати вправи 375 , 377,380.


Українська література. Тема. Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути". Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.  Прочитати повість і на  вівторок  (07.04) знати добре зміст твору.

                                                               07.04.2020 р. 

07.04.2020 р. Українська  література. Ніна Бічуя. " Шпага  Славка Беркути". Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.  Справжня  дружба, чесність, моральний вибір у житті.Виписати цитати до характеристики Славка Беркути та Юлька Ващука. Одним - двома реченнями прорекламуйте письмово  повість "Шпага Славка Беркути".


Мистецтво. Тема. Портрети романтиків. Подивіться відео та  підготуйте повідомлення"Романтичні образи сучасників".



                                                             08.04.2020 р. 

Українська мова. Тема. Розвиток мовлення  15. Котрольний усний твір - опис місцевості (села) на основі  особистих вражень (підготовча робота) за складним планом. Повторіть пам'ятку "Підготовка до твору "с.233.  Прочитайте фрагменти - підказки опису місцевості (с.234- 235), складіть план та попрацюйте над усним твором - описом місцевості.


                                                            09.04.2020 р. 

Українська література. Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути". Проблема особистості в сучасному світі, формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських  якостей. Передивіться ще раз відео, повторіть паспорт твору, підготуйтесь  до контрольної роботи


Українська мова. Тема. Відокремлені уточнювальні члени речення. Вивчити правила на с.180, 182; виконати вправу 363,  написати твір - мініатюру "Мої улюблені квіти", використовуючи уточнювальні члени речення.




                                                                    14.04.2020 р.

 Українська література. Тема. Контрольна робота № 5 за темою " З української прози": М.Коцюбинський, О. Довженко, Ніна   Бічуя. В зошити записуєте  обов'язково дату, тему і виконуєте контрольну роботу № 5. Скидайте роботи на перевірку. Успіхів!


Контрольна робота
з української літератури №5  за темою «З української прози»:
М. Коцюбинський, О. Довженко,  Н. Бічуя

1. Повість "Дорогою ціною" М.Коцюбинського
А  починається прологом, а закінчується епілогом
Б   починається експозицією, а закінчується розв’язкою
В  починається епілогом, а закінчується прологом
Г  починається прологом, а закінчується розв’язкою

2.  Герої твору "Дорогою ціною" М.Коцюбинського зібралися  втікати
А  в Туреччину
Б   на Дон
В   за Дніпро
Г за Дунай, у Січ

3.  Сюжет повісті "Дорогою ціною" носить характер
А історико-героїчний
Б пригодницько-романтичний
В фольклорно-автобіографічний
Г детективно-фантастичний

4. Твір "Ніч перед боєм" О. Довженка за жанром
А  повість
Б  новела
В оповідання
Г роман
5.  Кому хотів поклонитися  в ноги, як вдячність  за науку, Петро Колодуб ("Ніч перед боєм" О. Довженко)? 

А дідові Платону
Б дідові Савці
В солдатам-побратимам
Г Івану Дроботу
6.  В якому місті   розгортаються події в  повісті "Шпага Славка Беркути" ? 
А     Київ
Б      Харків
В      Одеса
Г       Львів
7.  Найбільше позитивними якостями, рисами характеру, відношенням до батьків у повісті "Шпага Славка Беркути" наділений 
А      Юлько Ващук
Б       Славко Беркута
В      Лопух
Г      Стефко Вус
8. Повість – це    _____________________________________________________________ .
9.  Коли й де відбуваються події  твору "Ніч перед боєм" О. Довженка?
     Визначте  тему, ідею, дайте коротку характеристику головним героям.
 10. Виконайте одне із завдань.
А Дайте характеристику Остапу як узагальненому образу  незламності та  вірності ("Дорогою ціною" М. Коцюбинського)

Б Напишіть твір-роздум на тему "Без дружби життя не повноцінне".


Мистецтво. Тема. Пейзажна лірика в музиці та  живописі. 
Ознайомтеся із творами: І. Айвазовський "Дев'ятий вал", К. Брюллов" Останній день Помпеї"; Ф. Шуберт. Вокальний цикл " Зимовий шлях"( фрагменти за вибором). Намалюйте картину, в якій передано романтичну атмосферу " Захід сонця".


15.04.2020 р.
Українська мова. Відокремлені уточнювальні члени речення. Виконайте завдання та скиньте на перевірку.

Виконайте  завдання  з теми
«Відокремлені уточнювальні члени речення»
Картка 1
— Перепишіть, розставляючи розділові знаки .  У першому реченні підкресліть усі члени речення.
1. Столітні велетні дуби шумлять  дивуючи природу  і ждуть з піснями боротьби (Олександр Олесь).
2. Ріс у зеленому лісі дуб велетенський  високий  віти розкинувши пишно рясно-густі і широкі. На світі бурі ніякі зроду б його не зламали  віти ж  простягтись   од вітру й інші дерева ховали (Б. Грінченко).
3. Сплівшись гіллям  стояли столітні дуби та берести. Здавалось   ніби вони  підтримуючи один одного   зазирають з цікавості в глибину байраку (Ю. Мушкетик).
Картка 2
— Перепишіть, уставляючи пропущені букви та розставляючи розділові знаки.  Відокремлені члени речення підкресліть.
1. Цвіли троянди  променів напившись (Д. Луценко).
2. Скрутивши промені у золоті снопи  в..ртає сонце з чужини додому (Б. Чіп).
3. Зів’яла вже та квітка запашна  а як цвіла   лишаючись  вона! (Б. Грінченко).
4. Мов каблучка  красою дивуючи світ  на середньому пальці метелик сидить (Б. Олійник).
5. Щовечора д..мок здіймається з долини  оповиваючи пр..тишені маслини (М. Рильський).

     Пунктуаційний практикум.
    Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Позначте уточнювальні члени, укажіть їх значення.
1. Саме тут на Київщині Емму Андієвську застала війна.
2. Недалеко той час  коли людина одержить у свої руки надзвичайне джерело сили атомну енергію (О. Марискевич).
3. Народився Олександр Потебня в Україні на Полтавщині (Л. Семака).
4. Тут світло всюдисуще тобто божественне (С. Кримський).
5. Стежка піднімалася ще вище на саму гору   під якою западав Чорний яр (В. Врублевська).
6. А так по-злодійськи зустрічатися не варто (К. Мотрич).
7. Над Сашком пролітало обличчя Чепіжного    воно швидко летіло туди у степи у яри за Буг до лиманів (М. Вінграновський).

8. Це зараз на відстані кількох десятків літ пам’ять і зір малюють найбільш характерні картини тої пори (В. Гей).

21.04.2020 р.


 Українська література. Тема.В. Дрозд. "Білий кінь Шептало". Алегоричність образу коня Шептала, характеристика його образу.
Напишіть  літературний  диктант  та  дайте характеристику  художнього образу коня Шептала за планом. 
Тема. В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала, характеристика його образу.
Напишіть характеристику  художнього образу коня Шептала за планом:
 ( свою відповідь доповніть  цитатами з тексту)
1) Нелюбов Шептала до табуна, гурту й загорожі. 
2) Почуття коня суботнього вечора. 
3) Стосунки Шептала з конюхом та іншими кіньми. 
4) Міркування Степана щодо білого коня. 
5) Принизлива робота Шептала. 
6) Сором білого коня. 
7) Шептало виправдовує Степана. 
9)Прихильність Шептала до людей.
10) Коні на водопої. 
11) Ставлення Шептала до жартівливої бійки молодих кобилок. 
12) Самотність Шептала у табуні. 
13) Уявлення білого коня про смерть. 
14) Згадки Шептала про свою матір, дитинство. 
15) Несподіванка для хлопця від білого коня. 
16) Враження від волі.


22.04.2020 р. 

 Українська мова.
Тема.  Розвиток мовлення № 17. Контрольний  твір - опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин).




  Софія Київська — собор, храм, музей, національний заповідник, пам’ятка історії та культури нашої великої держави.

Коли будь-яка людина бачить красу Софійського собору, то не може стримати потік слів, хочеться говорити про Софію, описувати її.

Шановні учні! Пригадайте спочатку відомості  про Софійський собор.
1.    Софійський Собор (Собор Святої Софії) — Державна архітектурно-історична пам’ятка України. Міститься в центрі Києва. Зведений у 1037 році за наказом Ярослава Мудрого.
2.    Київський Софійський собор був однією з найбільших будівель свого часу.
3.    Собор побудований з 5 частин (нав), увінчаних 13-ма верхівками, що утворюють пірамідальний силует.
4.    Завершує цю піраміду ступінчаста композиція з 13 бань.
5.    Стіни викладені з граніту, рожевого кварциту та цегли. А згодом стіни були побілені.
6.    Збереглися і крізь віки до нас дійшли 260 кв. метрів мозаїк та 3 тисячі кв. метрів фресок.
7.    Шедевром мистецтва мозаїки вважають зображення Марії Оранти, яке заввишки 6 метрів.
8.    Усі мозаїки виконані на сяючому золотому фоні.
9.    Частина фресок датується ХІ ст.
10.  Значне місце відведено світським фрескам. «Родина Ярослава Мудрого».
11.  Значне місце в розписах собору займають орнаменти.
12.  Окремою цінністю є іконостас, виготовлений із срібла та золота, та позолочені царські врата.
13.  Поруч із монастирськими будинками височить 76-метрова дзвіниця, покрита багатим ліпленим декором. Своєю святковою архітектурою вона вирізняється серед навколишніх споруд і прикрашає загальний силует міста. Це єдина споруда, яка відкрита для відвідування.
14.  Собор, як головний храм держави, відігравав роль не тільки духовного, а і політичного та культурного центру.
15.  Майже тисячу років підносить до неба свої бані велична Софія.
Сьогодні Софія — це нерелігіозний собор, пам’ятка ЮНЕСКО.

 Пошукова лексична робота.
Архітектура
— мистецтво проектування, спорудження й художнього оздоблення будівель.
Арка
— склепіння у формі дуги, яким перекривають прорізь у стіні або сполучають суміжні будинки.
Бароко
— стилістичний напрям у мистецтві кінця 16 — середини 18 ст., що характеризується примхливістю форм і декоративною пишністю.
Галерея
— критий чи відкритий коридор, що з’єднує два або кілька приміщень.
Колона
— архітектурно оброблена вертикальна опора.
Колонада
— колони, об’єднані спільним горизонтальним перекриттям.
Торець
— бокова коротка сторона прямокутного у плані будинку, споруди.
Фасад
— зовнішній, лицьовий бік будівлі, що звичайно виходить на вулицю.
Ярус
— однотипна частина будівлі, яка повторюється по вертикалі
Собор
— головна чи велика церква міста.
Інтер’єр
— архітектурно й художньо оздоблена внутрішня частина будинку, приміщення.
Екстер’єр
— зовнішній вигляд будівлі.
Баня
— опуклий дах, що має форму півкулі; купол.
Барабан
— циліндрична або багатогранна частина будівлі, на яку спирається баня.
Мозаїка
— зображення або візерунок, зроблений з окремих, щільно припасованих один до одного і закріплених на цементі або мастиці різнокольорових шматочків скла, мармуру, камінців і т.
Фреска
— картина, написана фарбами (водяними або на вапняному молоці) по свіжій вогкій штукатурці.
Орнамент
— оздоблювальний візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів або стилізованих рослинних чи тваринних мотивів.
Пілон
— масивні, звичайно прямокутні колони, що служать опорою арок.
Іконостас
— стіна із вставленими в неї іконами, яка в православній церкві відокремлює вівтар від центральної частини.
Пам’ятка
— предмет матеріальної культури минулого.
Культура
— Сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством протягом його історії.
Нава
— поздовжна або поперечна частина простору церкви, розташована між колонами, арками, стовпами.
Твір
— це оригінальний зв’язний текст, самостійно складений учнем в усній чи писемній формі.
Твір-опис
— це зв’язний текст, який дає словесне зображення основних ознак предмета, явища, особи в усній чи письмовій формі.
Граніт
— кристалічна магматична гірська порода зернистої будови, що складається з кварцу, польових шпатів і слюди.
Кварцит
—гірська порода зернистої будови, що складається з кварцу.


 Дослідницька робота.
 Творчість — дуже мінлива, нестримна панночка. Вона інколи спить, але коли прокидається, то її потік може бути казково нескінченим.
Давайте здійснимо невеличке дослідження, використовуючи уривки роману Павла Загребельного «Диво», в якому автор розповів про мистецтво та безсмертя Софійського собору, твореного народом.
 «Фрески Софії — єдині в світі, прекрасно збережені. Геніальні, неповторні, унікальні, найдорогоцінніші
«Собор має власне життя, навіть покинутий людьми, обставлений товстезними кам’яними стінами, він зостається вічно рухомим. …
«Це багатий храм Софійський, найдивніший собор нашої землі…».
«Собор видавався безмірним». «Церква премудрості божої — свята Софія».
«Піднімалися високі круглі бані виштовхуючи з-поміж себе баню найвищу, найближчу до неба, найголовнішу…».
«Єдиний в цілій Європі з того століття цілий і прекрасний, може іноді жорстокий — хіба не диво?».
«Собор — хаотичний і незбагненний, але впевнений, барвистий, як душа й уява народу.». «Великі, казкові, грайливі мозаїки сяяли кольоровим світлом…».

Увага!
Повторимо «Пам'ятку»

1.    Пригадайте пам’ятку історії та культури, яку ви описуєте.
2.    Назва пам’ятки, ії місцезнаходження.
3.    Для чого було створено пам’ятку?
4.    Опис пам’ятки:
а) екстер’єр собору;
б) інтер’єр собору.
5. Яке враження справляє пам’ятка? Які почуття і думки викликає?

Складаємо план твору-опису пам’ятки історії та культури.

План
1.    Софійський собор — пам’ятка історії та культури України.
2.    Софія Київська — духовний, культурний та політичний центр Київської Русі..
3.    Опис пам’ятки.
а) екстер’єр: нави, бані, дзвіниця.
б) інтер’єр: фрески, мозаїки, орнаменти, іконостас.
                       4. Захоплення красою собору.
Тож пишіть твір - опис , використовуючи відокремлені  означення та обставини,  скидайте на перевірку. Успіхів Вам!

23.04.2020 р. 

Українська  література. Тема.Виразне читання № 2. Виразне читання прозового твору.
Повторіть пам"ятку "Виразне читання".Подумайте над такими  питаннями:
Що ми розуміємо під виразністю читання?
Які засоби виразного читання ви знаєте?
Чим повинен володіти читець під час виразного виконання твору?
Яка роль надається розділовим знакам у виразному читанні?
Чому під час читання потрібно дотримуватись пауз?

Яке значення приділяється інтонації у виразному читанні?Прочитайте вголос два - три рази окремі фрагменти О. Довженка "Ніч перед боєм".

Українська мова. Тема. Синтаксичний розбір  простого ускладненого речення.  Сьогодні за схемою  (с. 201)  розбираємо речення.
 Виконуємо такі завдання:   З кожної пари наведених простих речень утворити   речення з відокремленими членами:

 1.Холодний вітер проймав наскрізь. Він був різкий і
    поривчастий.
  2.Яблуня вкрилася білим пахучим цвітом. Вона звеселяла
    весняний садок.
  3.Довкола села простягся вічнозелений сосновий ліс.
     Він є джерелом багатства і краси.
  4.Святим для мене є матусин рушник. Рушник заквітчаний зеленим
   барвінком і червоною калиною.

Виконати  вправи 409, 412.

28.04.2020 р.

Українська література. Тема.Ю. Винничук. "Місце для дракона". Повість - казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. Подивіться уважно відео. Прочитайте  твір.  Знайдіть в Інтернеті й прочитайте "казку про доброго дракона" Кеннета Грехема. Визначте спільне та відмінне у творах Ю. Винничука й К. Грехема.



 Мистецтво. Тема. Історія та реальність.  Перегляньте  презентацію, дайте відповідь на питання: 1) Назвіть видатних художників-реалістів. Яким жанрам живопису надавали перевагу художники реалістичного напряму і яких персонажів вони зазвичай зображували?
2. Порівняйте особливості стилів реалізму і романтизму на прикладі картин певного жанру.
3. Наведіть приклади реалістичного напряму в мистецтві скульптури.

4. Самостійно проведіть дослідження і з’ясуйте, хто з художників присвячував свої твори тематиці українського козацтва.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ

30.04.2020 р.


Українська література. Ю. Винничук. "Місце для дракона". Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.
Подивіться презентацію, зверніть увагу на проблематику твору, запишіть у зошити; виконайте тестові завдання. Скидайте роботи на перевірку.

Українська мова . Тема. Повторення. Словосполучення і речення. Будова й види словосполучень. Речення прості й складні, двоскладні й односкладні.  Повторіть схему розбору словосполучення та речення,   виконайте вправу 410 (с. 201 - 202). Подивіться, будь ласка,  відео. Це  вам допоможе краще  пригадати даний матеріал.

05.05.2020 р.

Українська література. Тема. Ю. Винничук. "Місце для дракона". Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. Складіть і запишіть в зошити паспорт твору.                                                 
Виконайте тестові завдання                                                       
                                    Тестові завдання
                           Ю. Винничук «Місце для дракона»   
      
1. У якому місті відбуваються події повісті «Місце для дракона»? (1 б)
А) Львів;                          Б) Галич;                        В) Люботин;                         Г) Богуслав.
2. Хто перший дізнався про існування дракона? (1 б)
А) пустельник;               Б) князь;                         В) князівна;                         Г) воєвода.
3. Яке ім’я дали драконові? (1 б)
А) Григорій;                   Б) Петро;                         В) Геннадій;                         Г) Іван.
4. Скільки років мав дракон? (1 б)
А) 7;                                  Б) 8;                                  В) 9;                                       Г) 10.
5. Ким був пустельник до усамітнення? (1 б)
А) князем;                       Б) лицарем;                    В) катом;                             Г) воєводою.
6. У кого закохалася князівна? (1 б)
А) у Кельбаса;                Б) у джуру;                      В) у дракона;                      Г) у Лавріна.
7. Чому дракон погодився на бій з лицарями? (1 б)
А) його попросив князь;                                         Б) його попросив пустельник;
В) він сам вирішив допомогти князеві;              Г) його попросила князівна.
8. Як дракон під час бою  повинен був упізнати лицаря Лавріна? (1 б)
А) по голубій стяжці на шоломі;                           Б) по золотому  оздобленню меча;
В) по синіх рукавичках;                                           Г) по  квітці на одязі.
9. На кого, за словами князівни, був схожий дракон? (1 б)
А) на квітку;                    Б) на пташку;                   В) на дерево;                    Г) на метелика.
10. Яке місце у дракона було найвразливіше? (1 б)
А) живіт;                           Б) голова;                         В) очі;                                  Г) хвіст.
11. Чому Кельбаса воєвода не допустив до поєдинку? (1 б)
А) у нього не було джури;                                      Б) у нього не було коня;
В) він спізнився;                                                         Г) його забули внести до списку лицарів.
12. Хто вбив дракона? (1 б)
А) Лаврін;                        Б) джура;                           В) Любомир;                     Г) воєвода. 


Мистецтво. Тема. Краса природи та "король вальсу". Прослухайте твори Й. Штрауса  "Блакитний Дунай", "Казки Віденського лісу. Підготуйте  презентацію  про великого короля вальсу -  Йогана Штрауса. Скидайте роботи на перевірку.


06.05.2020 р.
Українська мова. Тема.  Повторення. Головні і другорядні члени речення. Сьогодні виконуємо практичне завдання і скидаємо на  перевірку. 

Перед вами текст. Прочитайте його. 
Давно мріяв турецький султан знищити запорожців. Дуже вже дошкуляли вони йому своїми набігами. Думали султанові радники, гадали і вирішили напасти на Січ під час свята Різдва. Козаки тоді переп'ються і міцно спатимуть.
Султан викликав до себе татарського хана й наказав йому одібрати з орди найстрашніших зарізяк. Довго готувалися до походу татари і турки.
Третьої ночі Різдва вороги оточили Січ. Зайняли всі виходи і входи,а тоді позахоплювали гармати.
Серед ночі прокинувся козак Шевчик. Зиркнув у вікно і побачив,що між куренями розгулюють нападники. Розбудив Шевчик козаків. Ті тихесенько позаряджали рушниці,поставили біля вікон і почали палити у ворогів. Прокинулася Січ. Мало кому з нападників пощастило втекти від запорожців.
Козаки ж сіли гуртом й встругнули султанові глузливого листа. (За М. Слабошпицьким)
(Пояснити правопис слів турецький,татарський,розгулюють,розбудив)
 Зробити синтаксичний розбір речень: підкресліть головні і другорядні члени речення ; надпишіть над кожним словом , якою  частиною  мови воно виражається.

1) Давно мріяв турецький султан знищити запорожців.
2) Ті тихесенько позаряджали рушниці,поставили біля вікон і почали палити у ворогів.
3) Думали султанові радники, гадали і вирішили напасти на Січ під час свята Різдва.
4) Серед ночі прокинувся козак Шевчик.
5) Султан викликав до себе татарського хана й наказав йому одібрати з орди  найстрашніших зарізяк.

07.05.2020 р. 
Українська література. Тема. В. Чемерис."Вітька + Галя, або Повість про перше кохання". Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Читайте повість, на наступний урок знати добре зміст.

Українська мова. Тема. Повторення. Види односкладних речень. Повні й неповні речення.  Виконайте тестові завдання до теми
« ОДНОСКЛАДНІ  та  НЕПОВНІ РЕЧЕННЯ.» Скидайте роботи на перевірку.
                                         Завдання №1 – 3 містять по одній правильній відповіді
1. Односкладні прості речення – це речення, в яких є: 

 А) дві або більше граматичних основ;
 Б) підмет та присудок;
 В) або тільки підмет, або тільки присудок; 
Г) декілька підметів та присудків.

2. Односкладні прості речення поділяються на два типи: 
А) називні та безособові; 
Б)  з головним членом – присудком та означено-особові; 
В) з головним членом – присудком та безособові; 
Г) з головним членом – присудком та головним членом – підметом.

3. Односкладні речення з головним  членом – присудком поділяються на: 

А) називні та безособові; 
Б) означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові; В)називні; 
Г) поширені та непоширені.

                                 Завдання №4 – 6 містить по три правильні відповіді
4. Виділіть односкладні речення.

 А) Ніч була тиха, беззоряна. 
Б) Боїшся вовка – не йди до лісу.
 В) За що, не знаю, називають  хатину в гаї тихим раєм. 
Г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх. 
Ґ) Не люблю осінньої ночі.

5.Укажіть називні речення.

 А) Субота. Вечір. Череда остання. 
Б) Надворі вже зовсім смеркло.   
 В) Осінь. І така тиха, така ласкава. 
Г) Я те містечко пішки обходив 
Ґ)Гальки тривожний шерех. Сутінь вечірньої мли.

6.Визначте узагальнено-особові речення: 

А) У селі побудували нову  школу. 
Б) За добро добром платять.
 В) Не вчи орла літати.
 Г) Шилом моря не нагрієш.
Ґ) Не треба думати мізерно. 

                           У завданнях №7 – 9 визначити всі правильні відповіді
7.У якому з поданих  неповних речень треба поставити тире?( розділові знаки пропущено) 

 А) За чорним  лісом піднімалося сонце. 
Б)  У тітки Василини  рушники на стінах. 
В) Твою красу я переллю в пісні, огонь очей в дзвінкії хвилі мови. 
Г) Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.
Ґ) І мене в сім’ї великій, в сім’ї  вольній, новій не забудьте пом’янути незлим тихим словом.

8.Узагальнено-особові речення  здебільшого вживаються в :

 А) науковому стилі, 
Б) ребусах і шарадах,
 В) конфесійному стилі, 
Г) прислів’ях та приказках, 
Ґ)художньому стилі.

9.Знайди правильні твердження: 

А) Тире в неповному реченні ставиться на місці пропущеного члена, якщо в усному мовленні цей пропуск позначається паузою.
 Б) Неповними називаються речення з пропущеним одним або кількома членами речення, які легко встановити з попередніх речень або з обставин мовлення. 
В) Неповними можуть бути тільки односкладні речення.
Г) Безособові речення часто вживаються в текстах, написаних у художньому та в розмовному стилях, в описах природи, стану людини. 
Ґ)Безособові речення – це речення з пропущеним підметом.

13.05.2020 р. 
Українська мова. Тема. Розділові знаки в простому  реченні. 
Перегляньте відео, повторіть розділові знаки в простому реченні.Випишіть з української літератури 5 речень, виконайте синтаксичний розбір речень.

14.05.2020 р.
Українська мова. Тема. Контрольний диктант за ІІ семестр . Записуєте в зошитах: Чотирнадцяте травня. Контрольний диктант за ІІ семестр. Бабин город. Після того, як все записали, уважно слухаєте весь диктант, пригадуєте вивчені орфограми. Потім пишете диктант, перевіряєте його. Скидаєте на перевірку обов"язково! Успіхів!

Українська література. Тема. В. Чемерис. "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання".  Роль культури спілкування в сучасному світі. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.   1. Повторіть, що таке гумор. Адже твір В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» гумористичний.

Гумор — різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні. Об'єктом сміху в гумористичних творах є окремі недоліки, вади в суспільному житті, у характері й поведінці людей...

2. Подумайте, яка роль фразеологізмів у творі.
Напишіть фразеологізми та поясніть їх лексичні значення.

Пасти задніх
Не ликом шиті
Обіцяти золоті гори
Діло в шляпі
Ведмідь на вухо наступив
Не святі горшки ліплять
Дідька лисого
Підбивав клинці
Чекати в моря погоди
Наче вітром здуло
Що з воза впало, те пропало
Під лежачий камінь вода не тече

3.  Дайте письмову відповідь на питання.
Сучасні підлітки можуть скористатися мобільним зв’язком  або мережею Інтернет, щоб запросити дівчину на побачення чи освідчитись їй у коханні. Який спосіб розвитку стосунків вам здається кращим – живе спілкування чи цифрові технології? Чому?   Скидайте роботи на перевірку.

19.05.2020 р.

Українська література. Тема.Розвиток мовлення № 5. Контрольний письмовий твір "Сюжет для шкільного "Єралашу" (розкажіть про смішний випадок із вашого життя).            На попередніх уроках ми з вами познайомилися з повістю В.Чемериса   «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». За жанром повість є   гумористичною.
 - Які засоби комічного використав  автор у повісті? (Смішні     прізвища і прізвиська, експресивну лексику, фразеологізми, змішування   стилів)
             - Пригадайте один із смішних випадків, у які потрапили герої повісті . Пригадали?             
           
 А тепер працюємо над твором. Добре подумайте над темою. Пригадайте, які твори називаються гумористичними. Їхні ознаки. Складіть розповідь про  смішний випадок із вашого життя.   Скидайте на перевірку.

20.05.2020 р. 
Українська мова. Тема. Контрольна робота № 4. Речення з відокремленими членами. Тестові завдання.

І. У реченні Крім нас самих, ніхто не захистить наш край (Д.Міщенко) наявні відокремлені члени речення, а саме:
А) означення;
Б) прикладка;
В) додаток;
Г) обставина;
Ґ) уточнюючі члени речення.
ІІ. У реченні Тихий на вдачу й поміркований, звиклий таїти свої щирі думки й вчиняти Богданову волю, Виговський i тепер не виявив i словом свого збудження проти Москви... (І.Нечуй-Левицький) означення відокремлюються, тому що:
А) прикметниковий (дієприкметниковий) зворот стоїть після означуваного іменника;
Б) одиничний прикметник (дієприкметник) стоїть після іменника, перед яким уже є означення;
В) прикметниковий (дієприкметниковий) зворот стоїть перед означуваним іменником i має додаткове обставинне значення (причини);
Г) прикметники чи дієприкметники (з пояснювальними словами або без них) є означеннями до особових займенників, незалежно від того, чи вони стоять після займенника, чи перед ним;
Ґ) прикметники чи дієприкметники (з пояснювальними словами або без них) відірвані від означення іншими словами, особливо присудком;
Д) означення стосується іменника, якого в цьому реченні немає;
Е) неузгоджені означення стоять поряд з узгодженими.
ІІІ. У реченні Ділим життя щасливе i нове, як в рiк врожайний коровай ділили (Г.Чубач) означення не відокремлюється, тому що:
А) прикметниковий (дієприкметниковий) зворот стоїть перед означуваним іменником i не має додаткового обставинного значення;
Б) одиничні прикметники (дієприкметники) стоять після іменника, перед яким немає означення, i не мають інтонаційноті, стилістичного навантаження;
В) означення за змістом стосується не так підмета, як присудка;
Г) означення стоїть після неособового займенника, узгодженого з ним.
IV. У реченні То не була ще вона, колишня могуть i слава, та була вже можливість торувати до неї путь (Д.Міщенко) прикладка відокремлюється, тому що:
А) поширена прикладка стоїть після іменника, якого стосується;
Б) поширена прикладка стоїть перед пояснювальним іменником i має обставинний відтінок (причини);
В) стосується особового займенника;
Г) прикладка - власна назва; має уточнююче значення;
Ґ) стосується власної назви i стоїть після неї;
Д)  приєднується за допомогою слів родом, на ім'я, на прізвище тощо;
Е) прикладка зі сполучником як має значення причини;
Є) стосується пропущеного в реченні іменника.
V. У реченні Може, колись тут i справді стане й королівський трон, а ти сядеш на йому як королева (І.Нечуй-Левицький) прикладка не відокремлюється, тому що:
А) поширена прикладка стоїть перед означуваним іменником i не має обставинного значення;
Б) виражена власною назвою й не має уточнюючогo значення;
В) прикладка зі сполучником як характеризує предмет з одного боку або має значення «у ролі кого, чого», тобто не має значення причини.
VIII. У реченні Недовго німував роздумуючи (Д.Міщенко) обставина не відокремлюється, тому що вона виражена:
А) одиничним дієприслівником, який означає спосіб дії;
Б) дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу;
В) дієприслівниковим зворотом, перед яким стоїть підсилювальна частка i;
Г) дієприслівниковим зворотом, який тісно пов'язаний із дієсловом-присудком;
Ґ) дієприслівниковим зворотом, який виступає в ролі однорідного члена з невідокремленим іншим членом речення;
Д) дієприслівниковим зворотом, що утворений дієприслівником i сполучним словом який та знаходиться в складі підрядного речення;
Е) сполученням іменників з прийменниками залежно від, відповідно до, завдяки, з причини тощо, яке інтонаційно та стилістична не виділяється.
ІХ. У реченні I ось тепер, в ці передзимні дні, по дpібці, як по слізці зозуляти, по слову - так запраглося мені себе зібрати (Г.Світлична) відокремлюється:
А) уточнююче означення;
Б) уточнююча обставина;
В) член речення, що починається словом з уточнюючим i приєднувальним значенням.
Х. У реченні Тебе ж у далеч владно закликає напоєна надіями пітьма (В.Симоненко) виділені члени речення:
А) відокремлюються (з обох боків комами);
Б) не відокремлюються.   Скидайте виконані роботи на перевірку.

21.05.2020 р. 
Українська мова. Тема.  Усне повідомлення про мову в науковому стилі: зіставлення й узагальнення матеріалу.  Повідомлення про мову в науковому стилі - це інформація про зміст прочитаних статей, книжок або розділів наукових і науково - навчальних текстів, присвячених темі мови. Скористайтеся підказкою с. 241 - 242.  Подумайте над темою вашого повідомлення;  опрацюйте наукові джерела (напишіть конспект, зробіть тематичні виписки); зіставте інформацію, подану в різних джерелах ; зробіть узагальнення.
Українська література. Тема. Література рідного краю. Підготуйте презенттацію про вашого улюбленого письменника рідного краю. Скидайте фото роботи на перевірку.

22.05.2020 р.
Музичне мистецтво. Тема. Звучить симфонічна музика.  Прослухайте: Ф.Ліст. Концерт № 1 для ф - но з оркестром (фрагменти). Виконайте тестові завдання. Скидайте роботи на перевірку. Питання до теми «Жанри симфонічної музики»

1. Частина симфонії, яка написана в повільному русі, у формі рондо, рідше у формі сонати або варіаційній формі:

·       Перша

·       Третя

·       друга

2. Інструментальний вступ до театральної вистави з музикою (опери, балету, оперети), кантати або ораторії, кінофільму:

·       увертюра

·       поема

·        соната

3. Великий симфонічний твір, де в музичних образах втілений конкретний сюжет, має декілька контрастних частин, які виконує симфонічний оркестр:

·       симфонічна сюїта

·       симфонія

·        увертюра

4. Іспанський парний народний танець та музичний жанр, що виник наприкінці XVIII століття і став основою симфонічного твору:

·       Тарантела

·       Танго

·       болеро

5. Прототипом симфонії можна вважати:

·       увертюру

·       оркестрову сюїту

·       симфонічну фантазію

6. Жанр, який не входить до скарбнички симфонічної музики:

·       увертюра

·       романс

·        симфонічна сюїта

7. Український композитор-симфоніст, автор 11 симфонічних поем:

·       С. Людкевич

·       К. Стеценко

·       Б. Лятошинський

8. Автор симфонії та вислову «Так доля стукає у двері»:

·       Ф. Ліст

·       Л. ван Бетховен

·       М. Равель

9. Перша частина симфонічної сюїти М. Римського-Корсакова має назву:

·       «Море і Синдбадів корабель»

·       «Царевич та царівна»

·       «Оповідь царевича Календера»

10. Жанр оркестрової музики, великий твір для оркестру:

·       Кантата

·       Симфонія

·       увертюра

11. Жанр великого, віртуозного за характером музичного твору для соліста (інколи двох-трьох) з оркестром у формі тричастинного сонатного циклу:

·       симфонія

·       концерт

·       поема

12. Твір для оркестру, спочатку задуманий як музика для балетної постановки:

·       «Болеро»

·        «Час, уперед!»

·       «Дніпро»

Скільки правильних відповідей? Це ваші справжні досягнення в Країні музики!

26.05.2020 р.
Мистецтво. Урок-екскурсія
27.05.2020 р.
Українська мова. Тема. Аналіз контрольної роботи та контрольного диктанту.  Обов"язково  після  написання диктанту виконуємо  роботу над помилками. А саме: 1) Виконуємо орфографічну розминку; 2) Лексичну розминку; 3)Розполільний диктант; 4)  Пунктуаційну розминку; 5) Вправи на конструювання (якщо потрібно). Успіхів! Скидайте фото!

28.05.2020 р.
Українська література. Тема. Рекомендована література для читання влітку.

Біблія. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча;
«Слово о полку Ігоревім»;
Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка»;
Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся»;
Микола Гоголь. «Тарас Бульба»;
Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»;
Марко Вовчок. «Інститутка»;
Тарас Шевченко. Вибрані твори.

Гарного відпочинку та цікавого читання!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Самоосвіта