Дистанційне навчання - 9 клас

16.03.2020 р. 
Українська література. Прочитати послання Т. Г. Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженим..." 
Виписати в зошити художні засоби, навести приклади.
Вивчити напам'ять фрагмент із "Послання" Т. Г. Шевченка (на вибір).
написати твір-мініатюру "Заклик, гнів, пересторога і прохання у посланні Т. Шевченка "І мертвим, і живим..."



Українська мова. 
Нова тема. Складне речення із сурядним і підрядним зв'язком. 
Вивчити правило с. 112, виконат вправу 4, 5, с. 114. Побудувати схеми речень. Розбір речень виконувати за схемою с. 115



Мистецтво. Презентувати телепрограму, якій надаєте перевагу. Готуємо захист проекту "Кіномистецтво та його роль в житті людини".


30.03.2020 р.
Українська література. Т. Шевченко "Катерина"."Вічна" тема матері й сина. Прочитати поему "Катерина", письмово охарактеризувати головну героїню; написати есе "Як почувала б себе Катерина в сучасному суспільстві".



01.04.2020 р.

Українська мова. Тема. Складне речення з різними видами зв'язку. Перегляньте, будь ласка, відео.Повторіть таблицю с.115 і на цій же сторінці  виконайте вправу ( із будиночком). Виконане завдання скидайте мені особисто для перевірки.

Мистецтво. Тема. Фотомистецтво.  Після перегляду відео з даної теми, створіть власний фотоколаж  на довільну тему. Чекаю ваших робіт.




03.04.2020 р
Українська література. Тема. Т. Шевченко. Реалістично - побутовий тип втілення  теми жіночої долі. "Наймичка". Опрацювати матеріал підручника с.234- 235; прочитати поему "Наймичка";  письмово підготувати шість питань для інтерв'ю з Ганною. Подумайте над питанням: що спільного і відмінного у Ганни і Катерини?



Українська мова. Тема. Розвиток мовлення  № 15.
Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю ( підготовча робота). Читаєте текст на с.20, уважно перечитуєте 2,3, 4 абзаци( закінчується  словом  удвічі) та складаєте складний план до цього тексту. Тільки до тих абзаців, які я вказала. Перечитуєте уважно текст "Спостереження за тваринами з космосу" та переказуєте його в чернетці.


07.04.2020 р. 

Українська література. Тема. Трагедія жінки - матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі ("У нашім раї  на землі...").
Виразно читати ліричний вірш " У нашім раї на землі...". Опрацювати літературно - критичний матеріал с.231 - 232; виписати художні засоби, вжиті у вірші, та дослідити образи - символи.

08.04.2020 р. 

Українська мова. Тема.  Розвиток мовлення № 16. Вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю. Сьогодні  переказ (с.20), над яким працювали минулого уроку, переписуємо в робочі зошити та скидаємо на перевірку.

Мистецтво. Тема.  Фотомистецтво та рекламне мистецтво.  Передивіться, будь ласка, відео та створіть рекламу своєї школи.


10.04.2020 р. 
Українська мова. Тема. Текст, його основні ознаки. Опрацювати матеріал підручника с.116, на цій же сторінці вивчити правило про текст та його ознаки. Виконати письмово вправу 3(с.117).



Українська література. Тема. Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. "Доля", " Росли укупочці, зросли...". Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Опрацювати матеріал підручника с. 239 - 242; виразно читати вірші Т.Шевченка та виконати тестові завдання. Відповіді скидайте на перевірку. Вірш Т. Шевченка "Доля" вивчіть напам'ять.



14.04.2020 р.
Українська література. Позакласне читання 4. 
Огляд історичних творів  сучасних авторів. Кононович Леонід. "Чигиринський сотник". Прочитайте, будь ласка, гостросюжетну повість про маленького козака .Спробуйте створити  буктрейлер.

15.04.2020 р.

Українська мова. Тема. Будова тексту. Вивчити визначення с.120, попрацюйте з текстом( с.123), вправа із будиночком( завдання А, Б,В виконайте обов'язково)


Мистецтво. Тема.Збереження мистецьких надбань: музеї, галереї. Перегляньте, будь ласка, презентацію. Підготуйте презентацію "Музей Писанки".

 Презентація

17.04.2020 р.

Українська література. Тема.Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаія. Глава 35"). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Шевченка. Виразно прочитайте переспів Т. Шевченка"Ісаія. Глава 35", опрацюйте огляд цього твору с.246 - 248. Запишіть в зошити поняття псалми(с.244) та виконайте письмово завдання 4 (с. 248).

Тест "Біблія в житті Тараса Шевченка"

21.04.2020 р.

Українська література.Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Ушанування пам"яті поета в Україні й за кодоном. Опрацюйте матеріал підручника с.249. Відеоматеріали вам допоможуть краще засвоїти нову тему.



22.04.2020 р.


Мистецтво. Тема.  Збереження мистецьких надбань : бібліотеки. Після перегляду презентаціївикрнайте завдання: 1) Подумайте і запропонуйте 22 книги, які варто поставити на "стіну - полицю" бібліотеки, якщо б її будували в нашому районі. 2) Знайдіть в інтернет - ресурсах інформацію про незвичайні бібліотеки світу.
Презентація

28.04.2020 р. 

Українська література. Тема. П. Куліш - відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор  підручників для школи, українського правопису "кулішівка". "Чорна рада" - перший український історичний роман - хроніка. Читайте уважно твір П. Куліша  "Чорна рада".    
На наступний урок знати добре зміст. Складіть хронологічну таблицю в зошити "Пантелеймон Куліш". В зошити записуємо поняття: роман, роман - хроніка, історичний роман.

29.04.2020 р.

Українська мова. Тема. Конспект сприйнятого на слух науково - навчального тексту.

 Тема. Конспект сприйнятого на слух науково – навчального тексту
1)     Яка різниця між конспектом і конспектуванням? 
2)   (Конспект — це короткий запис змісту певного тексту, конспектування — це складний процес, у якому поєднується студіювання або читання за письмом)
Робота з таблицею «Види конспектів».
Види конспектів
Текстуальний
Вільний
Змішаний
Тематичний
Структурний
Послідовний виклад основних думок тексту словами автора
Послідовний виклад основних думок тексту своїми словами
Поєднання текстуального та вільного
Усебічно висвітлене одне питання
Передача внутрішньої структури тексту
— Які види конспектів вам відомі за курс 8 класу?
— Про які нові види конспектів ви дізналися? (Тематичний та структурний).
Конспектування науково-навчального тексту дозволяє коротко записати почуте, застосовувати його на практиці. Маємо можливість не тільки застосовувати почуте, а також виражати наше ставлення до нього, записувати власні думки. У конспекті окремі фрази і навіть слова мають більш вагоме значення, ніж у докладному переказі. Важливо створити умови для самостійної діяльності для найбільш ефективного оперативного осмислення й переробки значного обсягу навчальної літератури. Тому слід звернути увагу на спеціальні вміння, формування яких забезпечуватиме якісне конспектування. Повторимо необхідні вміння, опрацювавши пам’ятку.

ПАМ’ЯТКА
«Необхідні вміння для якісного конспектування»
1.    Уміти виділяти головне.
2.    Структурувати текст.
3.    Відкидати другорядні, неістотні факти.
4.    Здійснювати скорочення тексту.
5.    Критично оцінювати текст, робити висновки, узагальнення.
6.    Переформулювати думки своїми словами.
7.    Оформляти конспект відповідно до мовних норм.
ПАМ’ЯТКА
«Як оформляти конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту»
1.    Паспортні дані тексту (прізвище, ініціали автора, назва тексту).
2.    Уживання скорочених слів, абревіатур, спеціальних позначень.
3.    Конспектування тексту своїми словами відповідно до мовних норм, фіксування головної інформації.
Завдання! Законспектуйте текст «Престиж мови», скидайте роботи на перевірку!
Текст
Престиж мови
Престиж мови — це її авторитет у міжнаціональному та міжнародному спілкуванні. Він залежить від багатьох чинників, домінантним серед яких є інформативність мови, тобто застосування її як носія найновішої та найважливішої інформації.
Високий престиж сучасної англійської мови пояснюється, зокрема, тим, що зараз понад 75% наукової продукції світу друкується цією мовою, тобто з кожної тисячі наукових статей або книг 760 виходять англійською. Престиж мови не перебуває у прямій залежності від кількості людей, що нею послуговуються. Далеко не завжди престиж мови визначається мілітарною потугою її носіїв. Іноді престиж мови має не загальний характер, а забезпечується її функціонуванням в одній із сфер. Так, у музиці вже декілька століть найвищий престиж у світі має італійська мова.
Відлучення мови від функцій, що надають їй престижу, наприклад, від ролі державної мови, знижує її авторитет і зменшує опір проникненню в неї чужомовних елементів.
Престиж мови — величина змінна. В історії відомо чимало випадків піднесення і падіння мов. Зрозуміло, що це залежить не від самої мови, а від суспільства — носія мови, його місця та ролі в загальнолюдському прогресі.
Є два способи забезпечити статус престижності для своєї мови. Перший — через всебічний розвиток суспільства на шляху прогресу. Другий — шляхом утиску інших мов політичними, військовими, економічними засобами. Зрозуміло, що другий шлях може привести тільки до тимчасового успіху.
Престиж мови приносить не лише мораль незадоволення її корінним носіям, але й неабияку матеріальну вигоду. Так, експорт англійської мови щорічно приносить шість мільярдів чистого доходу. На долю Англії припадає два мільярди, що являє собою шосту статтю її національного доходу.
Дбати про престиж мови свого народу — святий обов’язок кожного з нас.
Про престижність української мови в минулому свідчать, наприклад, такі факти: вона використовувалась як державна у Великому Литовському князівстві (ця «руська» мова була спільною для українців і білорусів); як актова мова Молдавського князівства; дипломати при дворі польських королів спілкувались коли не латиною, то руською (українською), цією ж мовою бахчисарайські хани листувалися з турецькими султанами.
Про повільне, але неухильне зростання престижу української мови у наші дні свідчить кількість кафедр та центрів українознавства, які з’являються в багатьох країнах світу. Цей процес набиратиме на силі і з утвердженням міжнародного авторитету української національної держави, розвитком економіки, науки, культури українського народу.

05.05.2020 р.
Українська література. П. Куліш. "Чорна рада". Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. Подивіться відео та виконайте  письмово завдання: скласти порівняльну характеристику образів Якима Сомка та Івана Брюховецького, порівняти історичні факти про ці постаті та вигадані автором для художнього їх змалювання. Скидайте роботи на перевірку.

06.05.2020 р. 
Українська мова. Тема.Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Виконайте тестові завдання, користуючись посиланням:
ТЕСТ
Виконані роботи скидайте на перевірку

Мистецтво. Тема. Мистецтво в діалозі культур. Полікультурність.
Перегляньте презентацію.
Презентація
Законспектуйте найважливіші моменти з даної теми. Виконайте письмово завдання слайду № 18. Скидайте на перевірку.


08.05.2020 р. 
Українська література. Тема. П. Куліш. "Чорна  рада".  Непросте життя та романтичні пригоди головних  героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства,благородства, вірності почуттю та обов"язку. Опрацюйте матеріал підручника с. 288 -  290. Виконайте письмово завдання 6, с. 290

Українська мова. Тема. Контрольна робота № 4 . Речення з різними видами зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Тест. 
1. До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.
а) Соломія не знала, як і коли це сталося,– втома і шум комишу приспали її.
б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.
в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.
г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.
2. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.
а) Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.
б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.
в) Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
г) Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

3. До складної синтаксичної конструкції: “Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить.
а) Три частини.
б) Чотири частини.
в) П’ять частин.
г) Шість частин.

4. До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції.
а) Зростала певність, що все скінчиться добре, – і Соломія зазнає ще щасливого життя.
б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.
г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.
5. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.
а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка. лісу.
б) Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.
в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.
г) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.
6. Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:
а) Сурядний і підрядний зв’язок.
б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.
в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.
г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

7. Текст – це:
а) група слів, словосполучень та речень;
б) висловлювання, що складається з кількох речень;
в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;
г) кілька мікротем.

8. Головна думка тексту – це:
а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
в) висновок, що робить автор;
г) головна мікротема.

9. Заголовок тексту повинен відображати:
а) тип мовлення;
б) тему та головну думку тексту;
в) “відоме” та “нове”;
г) стиль мовлення.

10. Тема тексту – це:
а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
в) оцінка предмета чи явища;
г) “відоме” і “нове”.

11. Речення в тексті пов’язані за допомогою:
а) займенників, абзаців, іменників, теми;
б) синонімів, власних назв, мікротем;
в) повторів “відомого” і “нового”, прикметників, головної думки;
г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

12. Тематичне речення – це:
а) тип мовлення;
б) яким закінчується абзац
в) “відоме” та “нове”;
г) яке передає основну думку, висловлену в абзаці.  Скидайте роботи на перевірку.

12.05.2020 р. 

Українська література. Тема. Розвиток мовлення № 4. Твір - характеристика персонажа роману П. Куліша "Чорна рада" (на вибір).
Увага!
Якщо вам потрібно скласти  характеристику героя, почніть з опису історичної епохи, про яку йде мова в творі. Це має важливе значення, так як дозволяє пояснити багато вчинків героя. Розкажіть про соціальне становище героя. Опишіть середовище, в якому він виховувався і в якому формувався його характер.
Детально опишіть у характеристиці портрет героя, одяг, зовнішній вигляд, манеру поведінки. Зазвичай манери або якісь незвичайні риси в зовнішності героя є засобом розкриття характеру.
3.Вчинки героя, безумовно, необхідно описати в характеристиці, адже саме вони вказують на риси його характеру, його зміни у кращу чи гіршу сторону.
Складаючи характеристику героя, зверніть увагу на світогляд персонажа, коло його інтересів, риси характеру.
Зверніть увагу на ставлення автора до свого героя та власне ставлення до нього.

                              Скористуйтесь орієнтовним планом:

1. Дані про героя ( з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
3. Вчинки героя.Як вони розкривають його внутрішній світ?
4. Мова героя.
5. Ставлення до героя інших персонажів твору. Чим воно зумовлене?
6. Додаткові художні відомості (деталі, описи, тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
7. Ставлення автора до свого героя.
8. Ваше ставлення до героя

Оберіть героя  із роману»Чорна рада» П. Куліша,  про якого будете писати. Добре продумайте кожну деталь. Не забувайте використовувати цитати. Пишіть твір і скидайте на перевірку. Успіхів!

13.05.2020 р. 

Українська  мова. Тема. Розвиток мовлення № 19. Коротке повідомлення  (на основі  кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально - етичну  або суспільну тему        Повідомлення — один з жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.
Повідомлення у публіцистичному стилі привертає увагу аудиторії до важливої суспільної або морально-етичної теми, розкриває неоднозначність розуміння цієї теми, її дискусійний характер. Повідомлення у публіцистичному стилі виявляє суб’єктивізм автора, його емоційне ставлення до повідомлення.
Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:
інформація про події, яку подають ЗМІ;
власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;
інформація в Інтернеті;
література.
                          Структура повідомлення
1. Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою).
2. Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів).
3. Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).
                                ПАМ’ЯТКА
«Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим»
1. Виберіть тему, яка дійсно хвилює вас.
2. Чітко уявіть собі мету вашого повідомлення і дотримуйтесь її.
3. Опрацюйте не менше 2-3 джерел.
4. Обмежте обсяг матеріалу.
5. Наповніть повідомлення прикладами, фактами, які б ілюстрували те, про що говорите.
6. Говоріть виразно, правильно, доречно, використовуйте образні вислови.
     7.Закріплення вивченого.


               Орієнтовні теми
1. Мова українського телебачення.
2. Люди, що створили себе самі.
3. Молодіжний сленг як мовне явище.
4. Проблеми екології і ми.

Спочатку оберіть тему. Складіть і запишіть у зошит тези для повідомлення на вибрану тему.  Підготуйте коротке повідомлення на основі кількох джерел і скидайте на перевірку.

 Мистецтво. Тема. Мистецтво  в діалозі культур. Українці у світі.
Перегляньте презентацію. Підготуйте власне повідомлення про відомих українців у світі: С. Крушельницьку або І. Марчука, складіть сенкан до слова «мистецтво».
Скидайте фото робіт на перевірку.

15.05.2020 р. 
Українська мова. Тема. Узагальнення виченого. Основні орфограми. Виконайте тестування с. 134 - 135  та   вправу на с.133 (з будиночком) . Напишіть словниковий диктант з орфограми "Вживання апострофа" (15 слів). Скидайте роботи на перевірку.

Українська література. Марко Вовчок. Життя і творчість Вовчок як перекладач. "Народні оповідання"; продовження  теми  народного  життя в повісті "Інститутка".
Перегляньте  презентацію   https://naurok.com.ua/prezentaciya-biografiya-marko-vovchok-9-klas-133281.html
Опрацюйте відомості з теорії літератури с. 311 -312: повість, реалізм, літературний характер. Прочитайте повість "Інститутка". Добре знати елементи сюжету повісті.

19.05.2020 р.
 Українська література. Тема.Марко Вовчок. "Інститутка". Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі. Прочитайте повість Марка Вовчка "Інститутка". Виконати тестові завдання с.312 - 313; скласти  цитатну характеристику  образів.
Мистецтво. Тема. Панорама мистецтв. Виконайте завдання з рубрики "Перевіряємо свої досягнення"  с.194 - 195. Скидайте роботи на перевірку.

20.05.2020 р.
Мистецтво. Тема. Оцінювання навчальних досягнень учнів .
Виконайте контрольну роботу за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-kontrolna-robota-9-klas-499233.html.
 Обов"язково скидайте фото виконаної роботи.

22.05.2020 р.
Українська мова. Тема. Контрольний диктант за  ІІ семестр.   Записуєте  в зошити: Двадцять друге травня   Контрольний диктант за ІІ семестр  Вінок

  Перевірте написаний диктант та скидайте на перевірку.
Українська література. Тема.Урок виразного читання № 2. Марко Вовчок."Інститутка". Повторіть правила виразного читання прозового твору: спочатку повністю зрозуміти зміст,
чітко розмежовувати слова діалогів,
залежно від змісту вибрати темп читання,
використати силу голосу;
різним тембром звука передавати репліки різних героїв,
чітко вимовляти звуки, слова, фрази,
робити паузи в читанні,
інтонацією точно передавати настрій та зміст твору.   Виберіть окремі фрагменти твору, виразно прочитайте їх.

27.05.2020 р.
Українська мова. Тема. Розвиток мовлення № 20. Резюме. Опрацюйте матеріал підручника с.136. Це конкретна підказка вам, що таке резюме і як його писати. Прочитайте зразки. Перегляньте презентацію та виконайте вправу 2, с. 137.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-ukra-nsko-movi-u-9-mu-klasi-na-temu-rezyume-4879.html
Мистецтво. Урок - екскурсія.  Найвідоміші місця України
https://ua.112.ua/statji/krasyva-kraina-vyznachni-mistsia-ukrainy-iaki-slid-vidvidaty-225562.html

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Самоосвіта