Виховні заходи

              Перший урок на тему: «Я – громадянин України – найкращої країни»                                                                                 
Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят
Обладнання:  ноутбук, картки для відповідей, ручки, карта України ,онлайн - карта «Діти об'єднають Україну», синьо – жовті кульки та сердечка, фрагменти українських пісень, малюнки учнів, презентація»Моя Україна»
Форма уроку: інтелектуально-пізнавальна гра
                                                      Хід уроку
  • На екрані демонструється відео про Україну
·         Хвилинка психологічного настрою.
Діти, поверніться один до одного й усміхніться, а тепер візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам. Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо   перший урок.
Очікувані результати
Урок буде  Ми будемо
цікавим, добрим, дисципліновані,
продуктивним, повчальним, творчі, уважні, зібрані,
творчим, чарівним. активні, працьовиті.  ( Учні  називають  відповідні слова))

Учитель. Доброго дня ! Кожна людина завжди з великою любов'ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна.
Завдання . Скласти із пазлів слово «Україна»
(На швидкість :команда хлопчиків та команда дівчаток)
(Діти  показують  слова і  коментують свої малюнки «Я люблю Україну»)
Учениця.Україно, моя.
Милий край тополиний
І степи і моря.
Пісня лине в Карпати
Від південних морів,
Щоб була ти багата
На дочок і синів.
Учень 2. В цьому краї зростали
І батьки, і діди,
Рідний край відстояли
Від ганьби і біди.
Серце радісно б’ється
У країні батьків,
Хай дитинство сміється,
Лине радісний спів.
«Це має знати кожний!»
- Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі.
- Географічний центр Європи заходиться неподалік містечка Рахів.
- Українці зробили найбільший келих шампанського у світі.
- Хрещатик – найкоротша центральна вулиця Європи. Її довжина усього 1225 м.
- Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м.
- Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.
- Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю.
- Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на 160 тис. га.
- Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено понад у 1200 містах світу і за кількістю поступаються лише Будді.
(Усні відповіді учнів)
  • Отже,наша подорож починається.У вас є підказки !
  •  Ми з вами пройдемо кілька станцій:           
1.      Станція «Знайомство. Ми – щирі українці»     
2.  Станція «Українські свята»;                  
                  3. Станція «Перекладач»;
                   4. Станція «Пісенна»;
Ведучий. Оцінювати наші змагання ми запросили компетентне журі (від батьків)
Запрошую до веселої подорожі. А чим можна подорожувати? Літаком, потягом, автомобілем.  І зараз запрошуємо до гри - рухавки «Транспорт».
Діти показують, як рухається літак, автомобіль, потяг. Учні  запам’ятовують рухи транспортних засобів. Ведучий називає транспорт, а діти його показують.
І станція «Знайомство. Ми – щирі українці»
Знайомство: п’ятикласники- батьки -учитель                                                             
ІІ  Станція «Українські свята»
Ведучий. Друга наша станція називається «Українські свята». Перед вами аркуш у вигляді квітк,на якому ліворуч написано свято. Ваше  завдання -_ поставити дату, коли в Україні відзначають це свято.
1. Новий рік _________                                             2. Міжнародний жіночий день ____________
3. День захисника України__________                   4. Різдво________
5. День Конституції України_________                  6. Старий Новий рік________
7. День Соборності України___________               8. День Незалежності України__________
9. День Святого Миколая______________            10. День знань________
  • Відповіді: 1. 1 січня.            2. 8 березня.
                                3. 14 жовтня.     4. 7 січня.
                                5. 28 червня.      6. 14 січня.
                               7. 22 січня.          8. 24 серпня.
                               9. 19 грудня.      10. 1 вересня.
Ведучий. А нам час вирушти у подорож.                                                                                                                        
   ІІІ Станція «8 Українок, які змінили світ»
Учні разом з учителем по черзі коментують слайди та відео презентацію про жінок, які відіграли в історії головну роль:княгиня Ольга,Роксолана,Анна Ярославна,Леся Українка,Маруся Чурай,Соломія Крушельницька,Ліна Костенко,Софія Окуневська
П'ятикласники продовжують цікаву мандрівку й опиняються  на станції «Ця постать в історії». Учитель показує на дошці твердження, які стосуються видатних українців або подій, пов’язаних із Україною. Завдання учнів: уважно перечитати їх, і якщо вони погоджуються з твердженням, плескають в долоні, якщо ні – мовчать.
1. «Заповіт» Т.Г. Шевченка перекладено 147 мовами світу .
2. Леонід Каденюк – Президент України - це перший космонавт України.
3. Михайло Грушевський – перший космонавт України  - це історик та політичний діяч.
4. Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції .
5. Леся Українка була дочкою відомої дитячої письменниці Олени Пчілки .
6. Ярослав Мудрий – великий князь, він побудував Золота ворота та Софійський собор у Києві .

Хлопчики та дівчатка виходять до дошки. Завдання: хто найшвидше  з вирізаних синьо – жовтих сердечок складе « серце» України.
Ведучий. Наступна наша станція «Перекладач».
А зараз ми з вами будемо вчитися гарно та правильно говорити українською!
1. «Оплачуємо за проїзд» – сплачуємо за проїзд, оплачуємо проїзд, платимо за проїзд.
2. «Зараз без десяти шість» – за десять хвилин шоста, сімнадцять годин п’ятдесят хвилин, п’ятдесят хвилин на шосту.
3. «Вибачаюсь» – вибачте мені, перепрошую, даруйте.
4. «Це дуже остроумний отвєт» - це дуже дотепна відповідь.
5. «У мене сильна головна біль та насморк» - у мене сильний головний біль та нежить.
6. «Закрий форточку, бо  сильний сквозняк» - зачини кватирку, бо дуже сильний протяг.
                                                                     Станція «Пісенна»
Ведучий.Наступна наша станція «Пісенна». В усьому світі відома українська мелодійна пісня. І сьогодні ми перевіримо, наскільки ви знаєте українські народні пісні. Команда дівчаток та хлопчиків  слухає 15 секунд фрагмент мелодії пісні і називає її.
1.»Зеленеє жито, зелене»                       
2. «Розпрягайте хлопці коней».
3. «Ой у лузі червона калина»
4. «Подоляночка».
Презентація через онлайн – карту «Діти об'єднають Україну; п’ятикласники знаходять на карті   свій клас, де позначка «Кропивницький»; учні зачитують  власний лист та листи  інших учасників  всеукраїнського уроку єднання та пишуть побажання на кульках добра, щастя, миру на Землі…
Учень 3. Щоб вишневі садочки
Навесні розцвіли,
Щоб синочки і дочки
Твої в мирі жили.
На своїй Україні,
Серцю милій землі
Незалежній і вільній,
І в містах, і в селі.
Хай ти будеш здорова,
Україно моя,
І щаслива, і нова
Буде доля твоя


   Виховна година "Чи є в житті місце для подвигу?"

Виховна година на тему: «Правила виховання мужності за В. О. Сухомлинським».
Мета: формувати чітку життєву позицію учнів , власну гідність,духовну і  фізичну     непохитність;  виховувати силу волі.           
Обладнання: портрет В. Сухомлинського,електронна презентація, роман
П. Загребельного «Добрий  диявол», поезії про відвагу та мужність
Проблемне питання: чи є місце подвигу в повсякденному житті?
Хід уроку
І. Хвилинка емоційного настрою.
ІІ. Повідомлення теми, мети,завдань.
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок – урок мужності, на якому ми будемо вчитись перемагати власну лінь, вчитись володіти  духом , волею, вчитись жити. Маленький громадянин приходить у школу, в перший клас і за шкільні роки навчається не тільки різних дисциплін, але й чуйності, доброті, мужності. Діти, підростаючи, навчаються вмінню жити. Що ж це за вміння?
                                     (Висловлювання учнів)
Учень. Продовжити ваші міркування хочу словами великого педагога – нашого земляка В. О. Сухомлинського: «Вміння наказувати собі: «Я все можу, я все здолаю!» - це і є вміння жити.
Учениця. Навчитись перемагати самого себе у найскладніших ситуаціях – ось головне завдання. По–різному складаються людські долі, але труднощів боятися не треба. В їх переборюванні виховується мужність…
               ( На дошку спроектовані «Правила Мужності» В. Сухомлинського, учні по черзі зачитують   та коментують  ці  правила)
Правило 1.
«Найбільша перемога – це перемога над самим собою. Не йди легким шляхом. Іди  найважчим. Подолання труднощів підносить людину».
                                 (Міркування учнів)
Учень.  Людина  повинна ще  підлітком навчитися   долати  труднощі.
Правило 2.
«Умій пробудити  в собі гнів на себе; якщо тобі чогось  не хочеться. Не хочеться – це небезпечний ворог людського буття».
(Учні наводять   приклади із власного життя).
Учитель. З духовною непохитністю тісно пов’язана і непохитність фізична. Про це наступне правило мужності.
Правило 3.
«Біль, страждання, недуга, якими б сильними і невідступними вони не були, не повинні стати  сильнішими  за твою волю»
Учитель. Діти, чи знаєте ви літературні твори ,де  герої перемагають фізичні страждання завдяки своїй волі?
                                           (Відповіді учнів)
(Діти читають виразно поезії про мужність, відвагу)
Перегляд презентації «Мужність наших героїв»,яка пов’язана із нашим сьогоденням
Учитель. В. Сухомлинський  казав: «Збери всі свої сили, щоб неможливе стало можливим! Якщо тільки вмієш  підкорятися волі іншого – ти виростеш блідою тінню людини».
 Отже з дитячих років потрібно гартувати в собі силу духу, чітку життєву позицію. Від цього залежить ваш спосіб життя в майбутньому. Не той мужній,   хто лізе на небезпеку, не відчуваючи страху, а той, хто може вгамувати найсильніший страх…        
                                   (Учні коментують почуте )
Правило 4            
«Умій володіти духом, волею. Сила  людської волі безмежна. Занепад  духу в тяжкій життєвій ситуації – це  твоя поразка, загибель».
Слово учителя. Ви знаєте багато життєвих прикладів, коли подвиги здійснювалися людьми витривалими, мужніми. Тільки сильні духом можуть бути готовими до найсуворіших випробувань. Ми   шукаємо героїв, мужніх людей десь далеко, з кіноекранів. І не задумуємось, що такі люди можуть бути поруч з нами. Про таку людину, яка проявила непохитність волі,  мужність, витривалість у важкій життєвій ситуації була написана книга видатного письменника Павла Загребельного «Добрий диявол».
 В основу роману покладено справжній випадок, який стався на Азовському морі з грецьким торговельним судном, врятованим під час шторму радянським прикордонником. Твір гаптований цікавими новелами, які складають мовби мозаїку творення характеру  безстрашного  юнака Яковенка, насичений напруженими сценами зіткнень Яковенка з грецькою командою, сповнений драматизму в описах гинучого судна.
А прототипом героя книги став наш земляк, колишній воїн – прикордонник –Поліщук Борис Федорович. Людина, яка знайшла в собі сили перебороти труднощі,вистояти, не підкоритись волі іншого, тим самим врятувати інших від смерті.
Учитель. На превеликий жаль,  давно  відійшов   у вічність Борис Федорович. Але  світла пам'ять про його добрі діла  та героїчний  вчинок  залишиться у нас назавжди. Це був подвиг  надзвичайно мужньої  людини.
·         (Дев'ятикласники зачитують спогади Бориса Федоровича про той випадок, який стався на Азовському морі.  Учні говорять про Мужність, Велику Силу Волі,Безстрашність – слова, які дуже актуальні сьогодні; згадують  подвиги  героїв , які служать  сьогодні на Сході нашої країни.
·        Асоціативний рядок слова «Подвиг». Діти по – особливому сприймають  це слово   та пояснюють його значення…
Сухомлинський навчав: «Активна ненависть до негідного – сам по собі подвиг духу». Вершина майстерності -  стати для самого себе тим невблаганним суддею, котрий змусить  серйозно замислитись над своїми вчинками.
Підведення підсумків.
Учитель. Сьогодні ми говорили про норми моралі, якими людина має керуватися все життя. Все прагнуть вас виховати батьки, вчителі, але слід пам'ятати,що їх зусилля будуть марними, якщо ви особисто не докладете  зусиль.
Найважливіше правило: «Постав над  собою хоч сто учителів – вони будуть безсилі, якщо ти сам не зможеш примусити себе і вимагати від себе
Вправа «Мікрофон».
«То чи є місце  для  подвигу у повсякденному житті?»
 (Міркування учнів).
Учитель. Життя диктує свої правила. Ні те, що писав великий педагог Василь Олександрович Сухомлинський, ні  цінні  істини українського письменника Павла Загребельного не замінять вам власної життєвої позиції. Не забувайте ,що подвиг у кожної людини свій, а де  місце шукати для нього  - це вже    вирішувати вам…








Комментариев нет:

Отправить комментарий

Самоосвіта